Spiritual Exercises


Go to content

Main menu:


Друга: свої гріхи

Перший тиждень > П'ять медитацій

[55] 1 ВПРАВА ДРУГА

РОЗВАЖАННЯ ПРО СВОЇ (41) ГРІХИ
ПІСЛЯ МОЛИТВИ ПРИГОТУВАННЯ І ДВОХ ВПРОВАДЖЕНЬ МІСТИТЬ П'ЯТЬ ПУНКТІВ І БЕСІДУ

2
Молитва приготування та сама.

3
Впровадження перше полягає у такому ж мисленному витворенні місця.

4
Впровадження друге. Просимо про те, чого хочемо; тут потрібно просити великого та глибокого душевного болю та сліз за свої гріхи.
---------------------------------------------
(41) У попередньому розіажанні реколектант переглянув усю історію гріха, від ангелів до загубленої навік душі; завдяки другій вправі він дізнається про те, яке місце - поточне та потенційне - він займає в цій історії. Ігнатій не використовує у заголовку слова "власні", та цілком очевидно, що саме це він має на увазі. Про це свідчить увесь контекст і те, скільки разів в оригіналі у цій вправі вжито першу особу, приміром, mis у другому впровадженні, ha habitado у п. 56, і у п. 58.
---------------------------------------------
[56] 1 Пункт перший. Укласти перелік (42) своїх гріхів. Треба пригадати собі всі гріхи, скоєні впродовж цілого життя, переглядаючи їх рік за роком або період за періодом.
2 Тут стануть у пригоді три речі: по-перше, варто уявити собі місцевість чи дім, де ми жили; по-друге, відносини, що їх підтримували з іншими; по-третє, працю, якою займались.

---------------------------------------------
(42) Proceso, буквально, судовий процес чи його запис. Ігнатій використовує тут образ пред'явлення звинувачення в суді, коли зачитується перелік звинувачень супроти підсудного. Він розвиває зазначений образ у п. 74.
---------------------------------------------
[57] Пункт другий. Зважити ці гріхи, вдивляючись в огидність та злобу, які містить в собі кожен смертельний гріх, хоч би й не був заборонений.

[58] 1
Пункт третій. Замислитися над собою, вибираючи порівняння, які спонукатимуть нас до упокорення:
По-перше, хто я такий у порівнянні з іншими людьми?
2 По-друге, хто вони такі у порівнянні з усіма ангелами і святими на небі?
3 По-третє, чим є все суще створіння у порівнянні з Богом і ким у порівнянні з Ним буду я?
4 По-четверте, слід поглянути на зіпсованість та огидність власної плоті.
5 По-п'яте, уявити себе раною та виразкою, з якої виплило стільки важких гріхів, злих учинків та мерзотної отрути.

[59] 1
Пункт четвертий. Розважити, ким є Бог, супроти якого ми згрішили, міркуючи про притаманні Йому досконалі риси і порівнюючи їх із протилежними якостями, властивими нам: Його мудрість - з нашим невіглаством;
2 Його всемогутність - з нашою слабкістю; Його справедливість - з нашою підлістю; Його доброту - з нашою злобою.

[60] 1
Пункт п'ятий. Вигук зачудування, породжений глибокими почуттями. Розмірковуємо про всі створіння і дивуємось, як вони залишили нам життя та ще й оберігали його;
2 про ангелів, які, хоч і є мечем Божої справедливості, терпіли нас, обороняли і молилися за нас;
3 про святих, які заступалися за нас у своїх молитвах; про небо, сонце, місяць, зорі, стихії; про плоди, птахів, риб і тварин;
4 про землю, яка чомусь не розступилася і не поглинула нас, створивши нове пекло, де ми були б приречені на вічні страждання.

[61] Завершити вправу треба
бесідою про милосердя, розмовляючи з Господом Богом, дякуючи Йому за те, що зберіг мені життя аж до цього часу, та постановляючи з допомогою Його благодаті виправитися у майбутньому. Укінці промовляємо "Отче наш".


Back to content | Back to main menu
Сайт создан в системе uCoz