Main menu:
Перший тиждень > П'ять медитацій
[62] 1 ВПРАВА ТРЕТЯ
ПОВТОРЕННЯ ПЕРШОЇ І ДРУГОЇ ВПРАВ З ТРЬОМА БЕСІДАМИ
2 Після молитви приготування і двох впроваджень треба повторити (43) першу і другу вправи, зупиняючись і затримуючись на тих пунктах, у яких відчуваємо більшу втіху, спустошеність чи взагалі сильні духовні переживання.
3 Потому слід в описаний нижче спосіб здійснити три бесіди.
---------------------------------------------
(43) Подані тут і в п. 63 описи свідчать про те, що повторення не зводиться до простого перегляду здійсненого розважання чи споглядання, а є радше чуттєвим засвоєнням, поглибленою персоналізацією попередніх внутрішніх досвідчень реколектанта.
---------------------------------------------
[63] 1 Бесіда перша - з Пресвятою Дівою, благаючи її випросити для нас у свого Сина благодать стосовно таких трьох речей:
2 По-перше, щоб ми отримали здатність до внутрішнього пізнання своїх гріхів і відчули відразу до них;
3 По-друге, щоб ми осягнули безладність своїх вчинків і, прикро вражені нею, змінилися й виправилися;
4 По-третє, щоб ми пізнали світ (44) і, відчувши відразу до нього, відкинули все світське та суєтне. Потому промовляємо "Богородице Діво" (45).
5 Бесіда друга - зі Сином Божим, прохаючи Його здобути для нас зазначені вище три речі у Бога Отця. Закінчуємо молитвою "Душе Христова" (46).
6 Бесіда третя - з Богом Отцем, прохаючи Його самого зіслати нам ті ж три дари. Насамкінець промовляємо "Отче наш".
---------------------------------------------
(44) Mundo: У "Вправах" натрапляємо на три значення слова "світ": по-перше, заселна людьми земля; по-друге, ціле людство; по-третє, будь-яка людина чи річ, яка перешкоджає нашому просуванню до Бога, як-от у п. 63 (DalmMan, c. 201).
(45) Ці три прохання резюмують результат розважання, який тепер переглядається у довірливих розмовах з Пресвятою Дівою, Ісусом і Богом Отцем.
(46) Молитва "Душе Христова" (Anima Christi), один із варіантів якої міститься в рукописі, датованому приблизно 1370 роком, широко використовувалася у XVI столітті; відтак Ігнатій припускає, що її текст добре відомий. Сьогодні, одначе, ця молитва не надто знана, тож видавці часто поміщають її на початку "Духовних вправ". Автор молитви невідомий. У служебниках її часто ставлять після причастя, донедавна із заголовком "Молитва св. Ігнатія", який, либонь, завдячує своєю появою тому, що саме Ігнатій популяризував цю молитву, помістивши у своїх "Вправах". (DSpir 1: ст. 670-671).
Sub-Menu: