Spiritual Exercises


Go to content

Main menu:


П'ятий - дванадцятий день

Другий тиждень > Введення у вибір

[158] ДЕНЬ П'ЯТИЙ
СПОГЛЯДАННЯ ТОГО, ЯК ГОСПОДЬ НАШ ІСУС ХРИСТОС ПОКИНУВ НАЗАРЕТ І ВИРУШИВ ДО РІЧКИ ЙОРДАН, ДЕ БУВ ОХРЕЩЕНИЙ [273] (
83)
---------------------------------------------
(83) У п'ятий день починається третій період Другого тижня, тривалість якого може залежно від обставин змінюватися і становити від чотирьох (дні 5-8) до восьми днів (див. пр. 62 до п. 101). Упродовж цього періоду одночасно виконюють дві пов'язані між собою низки вправ: по-перше, споглядання публічного життя Ісуса Христа, коротко представлені у пп. 161-164 і детально розписані у пп. 273-287; по-друге, роздуми над приписами та способами здійснення доброго вибору (пп. 169-189). На початку цього періоду керівник пояснює три ступені смирення (пп. 165-168), а далі, більш поступово, - принципи та способи здійснення розважливого вибору (пп. 169-189). Так емоційний дух споглядань і бесід про три ступені створює належну атмосферу для роздумів про вибір.
---------------------------------------------
[159] 1 Примітка перша. Це споглядання виконують один раз опівночі і другий - рано-вранці. Поза тим його треба двічі повторити, спершу під час Літургії, а потім - під час вечірні, а також перед вечерею провести застосування п'яти чуттів.
2 Перед кожною з цих п'яти вправ читають звичайну молитву приготування і здійснюються три впровадження, як у спогляданні Воплочення [102] і Різдва [111].
3 Закінчити потрібно трьома бесідами, як у розважанні про три класи людей [147], або відповідно до примітки, поданої після зазначеного розважання [157] (
84).
---------------------------------------------
(84) Варто зазначити, що хоч у пп. 156-161 передбачено чотири-п'ять молитовних занять на день, у дні з 5-го по 8-ий і до 12-го Ігнатій визначає для кожного дня тільки одну тему з Євангелія. Ймовірно, він мав на думці уникнути надмірного розмаїття думок у період, коли реколектант розмірковує над вибором.
---------------------------------------------
[160] Примітка друга. Після обіду і після вечері слід проводити частковий іспит сумління стосовно помилок та недбалості у вправах та додаткових вказівках, виконаних того дня; так треба чинити й у наступні дні.

[161] 1 ДЕНЬ ШОСТИЙ
СПОГЛЯДАННЯ ХРИСТА, ГОСПОДА НАШОГО, У ПУСТИНІ ЗА ЙОРДАНОМ, ДЕ ЙОГО СПОКУШАВ ДИЯВОЛ [274]

Виконується у той же спосіб, що й вправи п'ятого дня.

2 ДЕНЬ СЬОМИЙ
ЯК СВЯТИЙ АНДРІЙ ТА ІНШІ ПІШЛИ ЗА ХРИСТОМ, ГОСПОДОМ НАШИМ [275]

3 ДЕНЬ ВОСЬМИЙ
ПРО НАГІРНУ ПРОПОВІДЬ, ПІД ЧАС ЯКОЇ ХРИСТОС, НАШ ГОСПОДЬ, НАВЧАВ ПРО ВІСІМ БЛАЖЕНСТВ [278]

4 ДЕНЬ ДЕВ'ЯТИЙ
ЯК ХРИСТОС, НАШ ГОСПОДЬ, ЯВИВСЯ ПЕРЕД СВОЇМИ УЧНЯМИ, СТУПАЮЧИ ПО МОРСЬКИХ ХВИЛЯХ [280]

5 ДЕНЬ ДЕСЯТИЙ
ЯК ХРИСТОС, НАШ ГОСПОДЬ, НАВЧАВ У ХРАМІ [288]

6 ДЕНЬ ОДИНАДЦЯТИЙ
ПРО ВОСКРЕСЕННЯ ЛАЗАРЯ [285]

7 ДЕНЬ ДВАНАДЦЯТИЙ
ПРО ВЕРБНУ НЕДІЛЮ [287]

[162] 1
Примітка перша. Відповідно до того, скільки днів той, хто виконує вправи, хоче присвятити Другому тижневі, або залежно від його поступу, споглядання цього тижня можна продовжити або скоротити в часі.
2 Якщо споглядання продовжено, то можна долучити такі тайни: відвідання Пресвятою Дівою Єлисавети, поклоніння пастухів, обрізання Господа нашого Ісуса Христа, поклоніння трьох царів та інші.
3 Якщо ж Тиждень скорочено, то навіть деякі тайни із визначених вище можна пропустити, оскільки, подаючи їх тут, ми наче робимо вступ і засвоюємо спосіб розважання та споглядання, щоб мати змогу пізніше розважати та споглядати краще і повніше.

[163]
Примітка друга. Вибір потрібно розпочати зі споглядання того, як Господь виїхав із Назарета до Йордану, себто з п'ятого дня; спосіб здійснення вибору пояснено нижче [169-189].

[164] 1
Примітка третя. Якщо щиро бажаємо долучитися до істинного вчення Христа, Господа нашого, то перед тим, як приступити до здійснення вибору,
2 буде вельми корисно розглянути й обміркувати три ступені смирення, описані нижче. Над ними потрібно замислюватися час від часу впродовж усього дня (
85), проводячи бесіди згідно з поданими далі поясненнями [168].

---------------------------------------------

(85) Протягом цілого дня упродовже решти днів, коли відбуваються роздуми про вибір. Таке тривале обмірковування має вселити у серце реколектанта безпристрасність, яку він осягнув розумом в "Основі" та "Трьох різновидах людей", а також стримати його від відступу у момент, коли опиниться перед вибором того, до чого відчуває відразу. Любов до Христа має бути такою сильною, що переважатиме цю відразу (Obrascompl, c. 243).


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu
Сайт создан в системе uCoz