Spiritual Exercises


Go to content

Main menu:


Ісус Христос з'явився перед Пресвятою Дівою

Четвертий тиждень > Воскресіння

[218] 1 СПОГЛЯДАННЯ ПЕРШЕ
ЯК ГОСПОДЬ НАШ ІСУС ХРИСТОС З'ЯВИВСЯ ПЕРЕД ПРЕСВЯТОЮ ДІВОЮ [299] (
113)

2
Молитва приготування - як звичайно.
---------------------------------------------
(113) Тепер Ігнатій переходить до життя після Воскресення, наступної стадії пасхальної тайни. Уже у п. 4 він оголосив, що Четвертий тиждень присвячено "Воскресенню та Вознесенню". Утім, на подив, заголовка "Воскресення" для першого споглядання не використано. Так чи інакше, а саме цю тему він має на увазі, про що свідчить п. 299 у "Тайнах життя Ісуса Христа", до якого він нас відсилає і до якого самі маємо звернутися, щоб знайти вже звичні пункти - у цьому випадку, щоправда, один-єдиний пункт. Там Ігнатій уже описує те ж споглядання за допомогою точнішого заголовка - "Воскресення Господа нашого Ісуса Христа і Його перше об'явлення" - про що мовиться і тут у першому впровадженні (п. 219). Об'явлення перед Марією є частиною Воскресення, і з огляду на ту велику любов, що її Ігнатій відчував до Пресвятої Діви, саме цю тему він обрав для першого споглядання. Усе це становить ще один приклад недбалого ставлення Ігнатія до стилістичних прикрас. На загал цього Тижня він зосереджується не на самому Воскресенні, а на об'явленнях воскреслого Христа, що передають Його радість, благодать та духовну втіху вже відкупленому людству. Учасник вправ теж активно долучається до благодаті життєдайного Христового Воскресення.
---------------------------------------------
[219] Впровадження перше. Історія. Тут потрібно пригадати, як після смерті Христа на хресті Його тіло відділилося від душі, проте незмінно перебувало у єдності з Божеством; як Його благословенна душа, також з'єднана з Божеством, зійшла в ад (114) і, визволивши звідти душі праведників, повернулася до гробу; як відтак Христос, воскресши із мертвих, з'явився з душею і тілом перед своєю Благословенною Матір'ю (115).
---------------------------------------------
(114) Infierno, як в Апостольському символі віри, "Він спустився в ад"; тут, можливо, існує зв'язок із єврейським поняттям Шеолу - пристановища померлих. Див. 1 Пт. 3, 19; 4, 6; про ці стихи див. у McKenzie, Dictionary of the Bible, c. 104, "descent".
(115)
Про об'явлення Христа Пресвятій Діві після Воскресення у Святому Письмі не згадується, проте щодо цього існує тривала традиція, засвідчена християнськими авторами. Про це об'явлення йдеться у 70-му розділі Лудольфового "Життя Ісуса Христа"; можливо, Ігнатій спирався саме на це твердження. Лудольф цитує свідчення, подані у творах святих Амброзія, Ансельма й Ігнатія Антіохійського. Кюссон наводить перелік близько двадцяти авторів, які дотримувалися такого ж погляду; поміж іншими туди входять Седулій, Паулін із Ноли, Альберт Великий, Бернардіно з Сієни, Мальдонат і папа Бенедикт XIV (BibThSpEx, cc. 303-304).
---------------------------------------------
[220] Впровадження друге. Витворення в уяві місця. Тут слід уявити собі святий гріб, а також місце, де стояв дім Пресвятої Діви, в тому числі окремі кімнати, молільню тощо.

[221]
Впровадження третє. Просити про те, чого хочемо. Тут треба просити благодаті радіти та веселитися з нагоди такої великої слави та радості Господа нашого Ісуса Христа (116).
---------------------------------------------
(116) У третьому впровадженні, де йдеться про благодать, за яку треба молитися, також криється ключ до розуміння мети Четвертого тижня: тісна злука з Христом у Його радості. Фактично всі інтерпретатори сходяться на думці, що цей Тиждень належить головно до шляху поєднання. Поза тим, одначе, вони не можуть дійти згоди стосовно тиж же питань, що й в аналізі Третього тижня (див. пр. 106 до п. 190). Одні, у тому числі й автори Директив 1599 р. (р. 36, п. 1), наголошують на тому, що тут підтверджено прийняті раніше рішення й утверджено злуку з Христом у радості. Інші додають до цього ще й якомога активніше залучення до споживання плодів Його життєдайного Воскресення (див. BibThSpEx, cc. 309-311).
---------------------------------------------
[222] Перший, другий і третій пункти - звичайні, такі ж, як у спогляданні Тайної Вечері Господа нашого Ісуса Христа.

[223]
Пункт четвертий. Розважати про те, як Божество, що наче ховалося під час Страстей, тепер у такий дивовижний спосіб об'явилося у святому Воскресінні, у його істинних і пресвятих наслідках.

[224]
Пункт п'ятий. Подумати про роль утішителя, що її бере на себе Господь наш Ісус Христос, і порівняти її з тим, як потішають одне одного друзі.

[225]
Бесіда. Закінчити однією чи кількома бесідами, відповідно до предмета споглядання; насамкінець промовити "Отче наш".



Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu
Сайт создан в системе uCoz