Spiritual Exercises


Go to content

Main menu:


Допоміжні пункти

Другий тиждень > Вибір

[170] 1 [РОЗМИСЛИ] (93)
ДОПОМАГАЮТЬ РОЗІБРАТИСЯ У ТОМУ, ЩО МОЖЕ БУТИ ПРЕДМЕТОМ ВИБОРУ, І СКЛАДАЮТЬСЯ З ЧОТИРЬОХ ПУНКТІВ І ОДНІЄЇ ПРИМІТКИ

2
Пункт перший. Необхідно, щоб предмет, стосовно якого маємо зробити вибір, був нам байдужий або добрий сам по собі, узгоджувався з ученням ієрархічної Церкви, нашої святої Матері, та не був для неї поганим і їй не суперечив (94).
---------------------------------------------
(93) Подане ут слово "розважання" (consideration) почерпнуто з тексту Р1. У тексті Р2 у цьому місці вжито "заувага" (note); у Вульґаті - "вступ" (introduction); у тексті А - взагалі нічого. Роздуми, передбачені у пп. 170-178, мають відбуватися поза молитовними заняттями, проте їх можна і поєднувати.
(94) Хоча структура Ігнатієвого тексту стосується головно особи, яка розмірковує про вибір стану життя (див.
DeGuiJes, сс. 126), тут у п. 170, а також у пп. 178 і 189 нижче, він розширює обрії свого тексту й оголошує, що принципи здійснення вибору можна застосовувати, приймаючи будь-які важливі для духовного життя рішення, які не ведуть до гріха. Як пише Поланко, "їх можна приймати стосовно стану життя чи будь-яких інших справ" (SpExMHSJ19, c. 30; цит. у BibThSpEx, c. 90).
---------------------------------------------
[171] 1 Пункт другий. Існують певні речі, обравши які, вибір змінити вже не можна, як-от: священство, подружжя тощо.
2 Що ж стосується інших речей, то тут свій вибір можна змінити; наприклад, бенефіцій можна прийняти, а можна від нього відмовитися; так само й земні блага можна прийняти або відкинути.

[172] 1
Пункт третій. У випадку незмінного, раз і назавжди зробленого вибору, вибирати далі вже нічого, оскільки змінити його вже не можна; мова про подружжя, священство та інші подібні речі.
2 Якщо такий вибір не було зроблено належним чином, тобто він відбувся у невідповідний спосіб та під впливом невпорядкованих почуттів, то залишається хіба покаятися і намагатися вести добре життя у межах, визначених зробленим вибором,
3 хоч він і не був Божим покликанням, позаяк відбувся у неналежний та нерозважливий спосіб.
4 Багато хто помиляється, вважаючи такий ото невдалий вибір Божим покликанням,
5 тоді як кожне Боже покликання завжди чисте і ясне, позбавлене домішок плотської чи будь-якої іншої невпорядкованої схильності.

[173] 1
Пункт четвертий. Що стосується вибору змінного, то якщо хтось зробив такий вибір у належний і добре впорядкований спосіб, не підпорядковуючись ні плоті, ні світу,
2 то причин здійснювати новий вибір немає. Натомість слід якомога більше змагати до досконалості в межах того вибору.



Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu
Сайт создан в системе uCoz